Günümüzde sağlıklı beslenmenin önemi çok daha arttı. Katkısız ve organik gıdalara ulaşmak eskiye oranla zorlaştı. Ama biliyoruz ki bu gidişata dur diyemesek de farkındalığımızı artırabiliriz.

Bu blog yazımızda hepimizin genel geçer bildiği ama günlük koşuşturmada aklımızın bir köşesine ötelediğimiz değerli bilgileri paylaşacağız.

Neden sağlıklı beslenmeliyiz?

Kalp sağlığımızı korumak, kanser, diabet, yüksek tansiyon gibi hastalıklardan korunmak, ilerleyen yaşlarımızı eklem ve kemik sağlığı açısından daha konforlu yaşamak için sağlıklı beslenmek çok önemlidir. Bunun yanı sıra “Ne yiyorsanız, O’sunuz” sözüne de vurgu yapmak isteriz. Sağlıklı bir beden ve sağlıklı cilt içten gelir. Dolayısıyla nasıl beslendiğimizle doğrudan bağlantılıdır.

Peki ne yemeliyiz?

Sağlıklı beslenmek tabii ki farklı yiyeceklerin bir arada tüketilmesini gerektiriyor. Tek çeşit beslenmekten uzak duruyoruz.

Tahıllar (çavdar, arpa, buğday, pirinç, mısır)

Bol sebze ve meyve

Baklagiller (fasulye, nohut, mercimek)

Et, balık, süt, yumurta

Zeytin, ayçiçek, soya, mısır yağı gibi doymamış bitkisel yağları hayvansal yağlara oranla daha sık tüketmeyi tercih etmeliyiz.

Şeker ve tuz tüketimini sınırlamak sağlıklı beslenmenin önemli bir parçasıdır.